MNIT 5 - 8 titel
 

In dit deel is Tom al een flinke knul geworden en reist hij door Europa! In elke groep bezoekt hij een ander land. Kinderen worden deelgenoot van al zijn ontdekkingen en leren zo op boeiende wijze het land dat Tom bezoekt kennen via de Engelse taal. Per land worden 34 lessen van ongeveer een uur aangeboden waarbij het flexibele karakter van de methode blijft gehandhaaft. De lessen zijn door de leerkracht naar eigen inzicht aan te passen of aan te vullen en worden opgebouwd via 4 stappen: de klassikale introduction en instruction, het individuele 'at work' en de 'round off' als afsluiting. Hierbij is veel ruimte om te differentiëren.

 
   
       
ELO  

De materialen voor My name is Tom 5-8
My name is Tom
5-8 bestaat uit heldere handleidingen voor de leerkracht, werkboeken voor de leerling en een boeiende electronische leeromgeving (ELO) met leerlingvolgsysteem. De handleiding bevat per les overzichtelijke richtlijnen voor de inzet van bijvoorbeeld het digibord tijdens de lessen. Ook kan de leerkracht de tijdsduur van de lessen ten opzichte van de lesstof in de gaten houden. In de handleiding wordt per les verwezen naar de oefeningen, introducties en audiofragmenten in de online leeromgeving. Deze online leeromgeving bevat ook een leerkrachtmodule, waarin het leerlingvolgsysteem is opgenomen. Zo wordt de voortgang duidelijk in beeld gebracht. My name is Tom 5-8 verenigt op een prachtige manier de foliomaterialen met de digitale lesstof.

     

Starten in groep 6 of 7
Voor scholen die in groep 6 of 7 met My name is Tom willen of kunnen starten is het aan te raden om My name is Tom 1-4 versneld uit te voeren. Het handige invoerschema biedt meer informatie hierover.

 
 
     
banner small-breed producten 1
 

 button terug